Terugblik ronde tafel Agile IT Service Management
Op woensdag 13 november organiseerden wij voor onze klant USU een tweetal ronde tafel events met als thema “Agile IT Service Management”. Het ronde tafel model werd gekozen om zoveel mogelijk interactie met en tussen de deelnemers mogelijk te maken.
Vertegenwoordigers van IT-afdelingen uit grote en kleine ondernemingen konden luisteren naar en meepraten over de verbeterde de effectiviteit en efficiëntie van IT door wendbaar denken en handelen binnen de Operations kant van het DevOps model.
De opening werd verricht door Stefan Habitzreuther, Managing Director van USU die een korte introductie over de USU Group gaf.
ITIL® 4 maakt IT Service Management flexibeler
Markus Bause, CEO van de consulting en opleidingsorganisatie SERVIEW gaf de aanwezigen inzicht in de wijzigingen binnen het Best Practices-raamwerk ITIL® , waardoor de aansluiting met ontwikkelingen als IT4IT, Agile, DevOps en Lean wordt gerealiseerd.
Deze aanpassing was nodig omdat in de praktijk IT-ontwikkelafdelingen volop gebruik maken van Agile, DevOps en Lean, maar er nog niet voldoende aansluiting wordt gevonden met IT-operations.
Waar de ontwikkelafdeling onder druk staat om snel applicaties aan te passen of nieuw te bouwen, staat de operations afdeling onder druk om IT met minimaal risico en tegen de laagst haalbare kosten te laten werken.
Agile Request Management voor Cloud Services
Matthias Vianden, Director (IT, Development, and Operation) van USU onderneming Aspera gaf een voorbeeld met betrekking tot de toepassing van Agile technieken bij het afsluiten van software licentie overeenkomsten bij ondernemingen.
In het voorbeeld werd aangegeven hoe een Agile aanpak bij het afsluiten van Office365 overeenkomsten een effectieve besparing en een grotere flexibiliteit kan opleveren.
Natuurlijk kan Aspera u ook helpen bij het besparen op Salesforce-, Oracle- en SAP- SaaS-overeenkomsten.
Neem contact met ons op voor meer informatie!
Cloud Infrastructuur Automatisering support voor DevOps-teams
Martin Landis, Business Unit Manager Product Marketing van USU ging in op de spanning tussen development en operations in een DevOps team. Vanuit Development wordt geprobeerd gewenste changes zo snel mogelijk te realiseren, terwijl van Operations zo min mogelijk verstoring wordt nagestreefd.
In huidige Cloud omgevingen kan momenteel zoveel worden geautomatiseerd dat verstoringen kunnen worden vermeden of minimaal zijn. Zo kan tijdens de ontwikkeling via service requests automatisch de gewenste omgeving aangevraagd, ingericht en beschikbaar worden gemaakt. Hiervoor kan bijvoorbeeld gebruik worden gemaakt van de USU producten Valuemation en Leutek.
Bezoek onze USU pagina of neem contact met ons op voor meer informatie!
Agile Service Management logistieke dienstverlener
Ter afsluiting werden de ervaringen besproken van logistieke dienstverlener Hamburg Süd. Die binnen haar organisatie een verschuiving heeft gerealiseerd van producten naar services.
Hoewel tools deze verschuiving natuurlijk hebben ondersteund bleek de rol van een “sponsor” uit het management cruciaal.
USU en NextSales
USU heeft NextSales gevraagd om haar vertegenwoordiging in de Benelux-regio te doen (Sales Outsourcing).
In het kader van het opbouwen van naamsbekendheid werden op 13 november 2019 de eerste twee ronde tafel bijeenkomsten gehouden, zoals in deze terugblik ronde tafel Agile IT Service Management is te lezen.